De tot una mica

dimecres, 17 de juny del 2009
Porto uns quants dies mandrosa, d’anar fent en funció del que em venia de gust, a part, és clar, del que era obligatori. Coses tan diverses com endreçar uns armaris, anar a veure catifes de flors de Corpus, celebrar els 300 anys dels gegants de Vilanova, rentar unes cortines, cosir petits triangles de patchwork que acabaran essent un cobrellit, fer punt de creu, ensenyar a l’Ester a fer mitja perquè vol una bufanda per a l’hivern, anar al parc zoològic amb tota la família i gaudir amb la cara de sorpresa de la neboda petita, dormir moltes hores, escoltar música en directe en el marc incomparable del pati del castell medieval de la Geltrú, començar a preparar el viatge que farem el mes que ve, cuinar... En fi, que amb tot això us he tingut abandonats. Perquè em perdoneu us deixo la recepta d’aquesta amanida de cigrons que ens hem menjat aquest migdia. Els llegums a l’estiu també tenen el seu lloc a la cuina: les amanides entren tan bé!

AMANIDA DE CIGRONS

Ingredients:

½ quilo de cigrons cuits
1 llenca de cansalada
Un grapat de pinyons
Un tall de formatge de cabra tendre
Un grapat d’herbes dels canonges per a cada plat
Tomàquets xerri
Olives negres
Sal
Oli
Vinagre

Preparació:

Es barregen els cigrons, la cansalada tallada a trossets i ben rossa, els pinyons passats per la paella amb el mateix oli de la cansalada i el formatge tallat a quadrets. S’amaneix amb sal, oli i vinagre.

Es renten els canonges i els tomàquets. Es posen els canonges al plat, se salen i s’hi tira un raig d’oli. Al damunt hi posem els cigrons i tota la resta. Es guarneix amb els tomàquets xerri i les olives.

Etiquetes de comentaris: , ,

 
escrit per fada a les 15:22, |

20 Comentaris:

soc un malalt de les amanides. sols una puntualització, fada: darrera d "l'amanida de cigrons" hi posaria un gegant "senyora". nyaaaaaaaaam!
està bé fer coses "no obligatòries".. trobar el temps per fer-les no és fàcil.

te molt bona pinta!
ñam!
Quin gustet de post! I d'amanida, és clar! :-)))
Petons, maca!
Doncs trobo que fas forces coses!! jo aquests dies m'arrossego i fins quarts de nou del vespre no sóc capaç de fer rés... i de menjar, dilluns cuino i fins divendres tiro del que queda... i aquesta amanida té una superpintaaaa!!! la provarem!! i el joc de taula i el plat molt, molt maco! PETONETS!!anetorde
Mmmm les amanides de llegums a l'estiu són imprescindible...amb tonyina, our dur, tomata ,seba...
Cuida't molt Fada!
bon profit, bon viatge, bon de tot!
Buf!! tinc moltes ganes de fer coses no obligatòries!! Ara mateix, passar l'aspiradora seria un plaer diví. No vulgues saber com tinc la casa, snif! :(
Aquesta amanida deu estar boníssima! jo la faré sense la cansalada, nyam!
Els cigrons és la cosa de menjar que m'agrada menys del món!!! Tot i això, aquest plat teu té bona pinta... Ja ja ja. Me n'alegro de tornar-te a llegir. Un petó, Fada.
Perquè et perdonem hauràs de fer alguna cosa més que donar-nos la recepta de l'amanida de cigrons (per bona pinta que tingui)... hauràs de passar per aquí més sovint!
A mi amb aquest toc de formatge en fa la boca aigua.Bon dia
Òscar: efectivament és una amanida contundent!

Bimbonocilla: Tens raó, però ara tinc la sort d'una baixada de feina importantíssima i, la veritat, l'aprofito!

Rita: Gràcies, guapa! Un petó.


Rateta: és que si jo no faig res és que estic mooolt malalta!! Petons.


Joana: Les amanides són un dels millors invents de la humanitat!!


Estrip: Gràcies!! Però per al viatge encara falta tot un mes, ja us ho aniré explicant.


Nimue: és veritat! Se'm va oblidar de posar la versió vegetariana. Però tu ja ho has fet!


Jordicine: Em sap greu, ja posaré alguna amanida a veure si t'encerto més el gust ;) Petonets.


Xexu: No siguis tan dur amb mi... :(

Striper: t'asseguro que és boníssima!! Un petó.
busco i no trobo el teu mail... Fada encuriosida... ;·))
Ui, vinc amb el cap baix, de vergonya, és que no dono a l'abast...estic cansada i em costa concentrar-me, recuperarem a l'estiu, espero.... petons!
És que no en tinc, Rateta! Sóc incapaç de penjar-lo. Sóc un veritable desastre informàtic! Explica-m'ho al teu blog, please!


No cal que sentis vergonya, Zel, tots estem si fa no fa. Que el final de curs és molt dur... Petons revitalitzadors mentre no arriben les vacances de debò!
Agradable sorpresa, tornar a llegir-te i fer-ho, precisament abans de dinar...

Quina gana m'has fet agafar, Fada...!!!

Mil petons.
Gracias fadeta por venir a mi blog, me ha hecho mucha ilusión.

Esta amanida tiene muy buena pinta, habrá que hacerla y más en este tiempo que apetece mcuhisimo.

Molts petonets guapa!!!
Doncs, ja ho saps, Violeta: primer a mercat i després a la cuina! Petons.

Gràcies a tu, Campanita! Molts petons, guapa.
Et llegeixo avui i em refresques, comme d'habitude, la calor soporífera que ens envaeix aquests dies... Ja ens organitzarem, oi Fada, per no fer tan absentisme el curs que ve?
;)
mmmm...què bo! doncs ja tinc dinar, avui! una abraçada!
AI, Violette... Faré un esforç, paraula de fada! Bon estiu, guapa.

Clar que sí, Edèlia, segur que et quedarà boníssima!! Petons.