Neteja de primavera

dimecres, 27 de maig del 2009
Imatge: Anne Julie

A fons. Neteja a fons. Més que fer dissabte. La neteja de primavera és profunda: armaris, calaixos, rentar roba, empaquetar-la fins a l’hivern que ve, endreçar papers, posar ordre a moltes coses. Aquesta primavera he fet una neteja més intensa que mai.

Primerament, ho he buidat tot. Treure tot el que portava a dins. Quedar-me ben buida.
He llençat un grapat de coses. La inseguretat, el mal humor, el nerviosisme, la nostàlgia, el ressentiment. I he mirat satisfeta el que quedava. Però encara faltava una bona rentada: les llàgrimes van molt bé per fer neteja, s’enduen avall moltes coses. I un bon centrifugat, una sacsejada d’aquelles que et deixen nova.
Aleshores ha arribat el moment de tornar-ho tot a lloc.
En un ventricle, he classificat les emocions.
En l’altre hi he guardat uns quant secrets que només jo conec.
A l’aurícula esquerra, ben arrenglerats, hi ha els sentiments més pregons.
L’aurícula dreta està buida: he de tenir lloc preparat per a tot el que encara hauré de guardar.
Els sentiments més importants els tinc a l’hemisferi dret del cervell.
L’entusiasme, les ganes de viure, d’aprendre cada dia, de fer nous amics, a l’altre hemisferi.
Aquí i allà he deixat algunes boletes d’oblit per si cal en algun moment posar un remei d’urgència.
Les finestres ben obertes perquè hi entri el sol. I unes gotes d’essència d’espígol per no oblidar que és primavera.

Etiquetes de comentaris: ,

 
escrit per fada a les 15:11, |

28 Comentaris:

Sí senyora! Una bona neteja a fons i una endreçada general.
Poc a poc arribarà l'estiu.
Petons!
Així m'agrada!

Ara sí que pinta bé això... I ben neteta després d'aquest dissabte tan a fons... :-)
Molts petons!
Va molt bé, Bimbonocilla! Ja ho crec. Molts petons.

Gràcies Rita. No hi ha com un cop de mà d'algunes persones per fer aquest tipus de neteges ;-) Molts petons!
Tant si és realitat com imaginació ens has fet llegir un vertader poema.Potser val la pna que etparis, qu facis tot el has escrit i ens duguis il·usons noves per compartir. Mai es tard per fer disabte. Sens fa artigada al cor al cervell... un bon caçut o arpioc i amb delera renovar el terreny per que les flors desentiments nous, potser volguts, desitjats creixin ufanosos
HI han blogs que els trobo en
falta quan no son regulars, el teu i tu son un deixos.
Fins qu tornis per aquí, Anton.
Hola! Passejant he trobat el teu bloc, aniré passant per aquí, fada! Un petó
Ostres Fada... ho pintes tant fàcil que potser val la pena posar-hi però... ufff... és tant díficil.... Besadetes!
Totalment real, Anton! Ho he fet i he quedat com a nova. Em feia molta falta. De fet, l'últim mes ha estat bastant dur. Per sort tot s'acaba i s'ha acabat bé! Espero ser més constant, també. Gràcies per les teves paraules. Un petó.

Benvinguda, Patrícia! Sempre que vulguis. Petons.

No t'ho pensis, Rateta, o ho fas o sucumbeixes. Qüestió de supervivència! Molts petons.
Detecto un canvi considerable des de l'últim cop que vaig passar per aquí, i me n'alegro molt. Ets molt organitzada, m'ensenyes a ordenar i a netejar com tu ho fas? Em sembla que n'he d'aprendre.
Quin gust llegir-te de nou, Fada. Benvinguda.

Obre bé les finestres per omplir els pulmons d'aire fresc i net. Per fi s'ha acabat aquest llarg i trist hivern. Quina feinada d'endreça i de neteja que has fet...

Molt bé. Felicitats.
Ho expliques tant bé, hi poses tantes ganes i desprens tanta energia positiva que em fas venir gana de fer-ho jo i tot!
Felicitats!
I tant que sí, Xexu, quan vulguis! De moment et puc dir que alguns desconeguts que sento com a amics m'han ajudat molt ;) Gràcies. Petons.

Gràcies, Violeta. Jo també estic contenta d'haver tornat. Molts petons.

Thera, benvinguda. Tot és qüestió de posar-s'hi. Val la pena, creu-me! Un petó.
Sí!!!! aquesta és la meua fadeta guapa! :)) Veus quina neteja més bona? :)))
Ale, ara a gaudir del bon temps amb tot ben endreçat, que dóna més gust!
quants calaixos tenim els homes. I s'hi ha de fer endreça com els de casa eh?
Ostres, quina organització més bona! Creus que jo tindria algun remei, sent desastre com sóc per naturalesa? Perquè també em caldria una neteja d'aquestes, però JA!

Besets, bonica!!
Sí, Nimue, a veure si arreplego una estoneta per anar a prendre el sol. B7s!

Ja ho crec que sí, Estrip! I a més no saps mai si hi trobaràs algun paperet amb missatge, oi? ;)

Eh! Que anant-te'n a Mallorca ja has posat fil a l'agulla, dona! No siguis tan dura amb tu mateixa. B7s!
Jo també m'estivc fent una bona neteja i endereça que falta em feia.
Doncs jo crec que et faré un prestec... Em passes unes quantes boletes d'oblit? No és bo recordar-ho tot, tot i tot... crec jo!
I que més? Ah, sí, deixa un raconet buit dins la panxulina... per un geladet al passeig maritim amb la Nimue... que ara ja ve de gust un geladet, i qualsevol dia us aviso!!!
:-D
Fantàstic!! quina meravalla aquesta renovació espiritual! què be que senta obrir les finestres, l'olor de net...m'encanta que ho hagis fet! jo ho faré d'aquí ben poquet, el meu cor també ho necessita...
Tu ja la vas començar en deixar de fumar, Striper. I molt bona! Un petonàs.

Eli, això del raconet m'interessa molt i molt. Al passeig marítim, dius? Quan? Va, que me'n moro de ganes. Bé, potser milor deixar-ho per després del 20 de juny que la Nimue s'examina de les opos. Molts petonets, guapa.

Endavant, Edelia, et quedes com a nova!! Petons.
Carmb, fadeta, què organitzada que ets, no només amb les teves coses, sinó també amb els teus sentiments i emocions... m'ha agradat molt el post. Petonets, bonica
La necessitat obliga, Ma Jesús. Vaig passar uns dies molt xungos abans de tot això! Però cal pensar sempre en positiu i tirar endavant. Molts petons.
Neteja, esbandir... Una mica cm apartar els núvols i veure una escletxa de sol...
Una abraçada fada i passa't per casa. T'ho mereixes!
M'encanta. Aqueste neteja l'hauríem de fer tots, i ben sovint! Tot al seu compartiment. Me n'alegro que ho hagis aconseguit. Un petó, Fada.
Exactament, Joana, sol, molt de sol necessitem. Ara vinc cap a casa teva.

Gràcies, Jordicine. De debò que em feia falta! Petons.
I he arribat força tard, però he llegit l'altre post també i me n'alegro d'aquesta metamorfosi positiva. Has fet diumenge entre setmana :-P Amb totes les coses al seu llc, tot rutllarà millor, segur! un petonet!!
Passava a saludar-te i a desitjar-te una bona setmaneta... adeu, fadéta...
Pasaba a darte un beso, perdona si a veces tardo en venir, pero cuando llego siempre encuentro cosas nuevas y maravillosas como esta limpieza tan especial y que me ha encantado.
Un beso muy grande.
While several powers are the sovereign's alone, because she lives predominantly in the United Kingdom, most of the royal governmental and ceremonial duties in Canada are carried out by the Queen's representative, the governor general. In each of Canada's provinces, the monarch is represented by a lieutenant governor, while the territories are not sovereign and thus do not have a viceroy.
Rechtsanwalt Kreuztal

Baja Homes For Sale