Amnèsia

dimecres, 22 d’octubre del 2008
Imatge: Adolie Day

Vaig llevar-me a les set, després d’aturar el pip-pip insistent del despertador, com cada dia. Vaig fer un petó a la Marta, que encara estava mig adormida, i me’n vaig anar al bany. Al matí, m’agrada començar amb una bona dutxa, per despertar-me bé. Deu minuts més tard ja era a la cuina, on la Marta feia unes torrades i escalfava la llet al microones.

-Marcel, passaràs tu pel taller per deixar-hi el cotxe?
-El cotxe? Quin cotxe?
-El Rolls Royce, si et sembla! Apa, va no em prenguis el pèl! Què, hi passaràs o no?
-Tenim un Rolls Royce? No me’n recordo pas... –vaig mormolar tot fent esforços inútils per trobar en algun racó del meu cervell alguna referència al cotxe. Però veient la cara que em feia la Marta, em vaig apressar a dir:

-Sí, sí, ja el portaré jo –però tampoc no trobava cap pista que m’indiqués on era el suposat taller on havia de dur un Rolls Royce que jo no recordava tenir.
-Et trobes bé? –em va preguntar la Marta.
-Sí, sí... –vaig contestar poc convençut.

Amb tot això, ens havíem assegut a taula i em vaig quedar clavat a mig mossegar una torrada amb mantega i melmelada quan em va dir:

-És que així, mentre tu portis el cotxe al taller, jo aniré a comprar, que demà vénen a sopar el Carles i l’Agnès.

Es veu que la cara que vaig fer em va delatar perquè ràpidament em va etzibar:

-Mira que n’ets, de despistat! No te’n recordaves, oi?
-Mmm... no... mmm... escolta, Marta, qui són el Carles i l’Agnès?

Ella, que ja desparava taula per marxar cap a la feina, se’m va quedar mirant amb cara, ara ja sí, de preocupació.

-Digue’m que estàs de broma, Marcel.
-Doncs, la veritat és que no és la meva intenció...
-On vam anar de vacances aquest estiu?

Silenci. Altre cop feia veritables esforços per trobar la resposta a aquella pregunta aparentment tan senzilla però que jo em sentia incapaç de contestar.

-Marcel?
-No me’n recordo, Marta.

En adonar-se que realment jo no feia comèdia, la Marta em va dur a l’hospital. Allà em van fer tot de proves, mentre la família es temia el pitjor. Però tot plegat no va passar d’un ensurt. El metge em va diagnosticar un episodi lleu d’amnèsia, malaltia que jo creia que només existia a les novel•les policíaques. Em van recomanar que anés a descansar en un balneari, que la vida actual era molt estressant i que ens podia arribar a jugar males passades com aquesta. Vaig triar-ne un al cor del Montseny. Al cap de tres dies, havia recuperat tots els lapses de memòria que havia tingut. Però, el que són les coses, no em vaig recordar de trucar a la feina i comentar que ja estava bé. I és així com vaig perllongar la meva estada al balneari un parell de setmanes: en plena tardor, no podia desaprofitar una oportunitat com aquella de fer bolets!


A vegades les històries se t'apareixen en els moments més inesperats, després d'un cúmul de vivències, de sensacions, de converses... Estar uns dies de baixa i no poder fer servir la mà dreta es veu que activa la imaginació. I m'ha vingut de gust regalar-me un conte per somiar desperta... Perquè demà és un dia especial, un dia molt meu. A part, i sense que tingui res a veure, demà també vaig al metge. Espero que em digui que em puc treure la canellera ferulada i començar a fer vida normal, encara que aquesta mà em fa més mal del que jo voldria. De manera que no patiu que, malgrat que el cap de setmana aniré a visitar els follets dels boscos de la Garrotxa, no m'hi quedaré a fer bolets!

Etiquetes de comentaris: ,

 
escrit per fada a les 22:54, |

25 Comentaris:

eiiisss!! que llest el Marcel! mira que oblidar-se d'avisa a la feina que ja estava bé! jeje! clar, de balneari...
Mentres el metge no et diga avui que no pots anar a la Garrotxa... La casa on anem no serà un balneari com el del Marcel, per casualitat :P

I moooooltes felicitats pel teu diaaaaaa!!! i gràcies per regalar-nos aquest conte encara que avui et toca a tu rebre els regalets! :)
allarga la baixa. allarga la baixa fins dilluns.

segons he llegit al diari, fons molt properes a la patronal han confirmat que, fins dilluns, no pensen fer una ullada als blocs.

això si; el nostre silenci et valdrà ... un altre conte!
Mira que et dic, jo amb una clavícula trencada i quedant-me a casa de manera forçada, vaig inaugurar el Bona nit, i encara no se m'ha passat la tonteria. Així que no m'estranya que t'inspiris, aprofita i escriu!
No entenc res! És veritat o només una història? Una baixa normal i ja està? Té a veure amb la bici? Coi, quantes preguntes. Un petó.
Ueee, Nimue, el metge no m'ha dit que no pugui anar a la Garrotxa, però m'ha deixat feta una merda quan m'ha dit que he de continuar amb la canellera ferulada quinze dies més!!! Has vist quin regal d'aniversari més galdós? Al final m'hauran de medicar pels nervis...
:((


Em sembla, Òscar, que podré escriure uns quants contes més... I no sé si riure o plorar...

Uf, Xexu, això de la clavícula deuria fer molt de mal, no? Em sembla que et faré cas i escriuré, ja ho crec.

A veure, Jordicine, la història del Marcel, és això una història. La de la bici és tan certa com que fa deu dies que estic de baixa i en tinc per quinze més. I tot i tenir només una mà, estic que m'enfilo per les parets!! Un petó, per a tu també.
Caram, jo no n'he tingut mai d'amnesia, però a vegades, m'agradaria tenir-la per uns quants dies...ja,ja,ja
A veure que et diu el metge!!!
Petonets
Ara he vist el que t'ha dit el metge... vaja.. va, dona, paciència!!!
Ànims!!
Un conte sovint esborra les llàgrimes i les penes.

Feliç dia molt teu, fada preciosa!!!
Gràcies per la aclaració, FADA. Però és que m'havia perdut. A vegades em passa. Sorry.
Gràcies, Eli, un petó.

Moltes gràcies, Zel. Petons.

No passa res, Jordicine. Descansa el cap de setmana. Un petó.
cóm que no saps si riure o plorar?
riu, sempre riuuuuuuuuu!

i escriu contes, clar!
Vés amb compte eh, que si tens la mà fotuda i vas escrivint... :( NO et forcis!

I ara la versió egoista... escriu molt contes, que ens fas passar una bona estona i hi tens la mà trencada!!! (això no intenta ser un acudit, m'ha sortit així, és que la faig servir molt, aquesta expressió!!)
Hola! he estat tafanejant el teu blog i el trobo molt acollidor. T'agraeixo i et felicito per la tasca i et convido a que tafanejis el meu, que tot just arrenca.
Salutacions
http://www.diariodeunanuevaprofe.blogspot.com
D'acord, Òscar, riuré. A la teva salut!


Jeje, Laia. Si et surten així de naturals, deus ser força perillosa ;)) Petons, maca.

Hola! Et dius Edelia, oi? Gràcies per passar i benvinguda. Jo també he tafanejat ;) Fins aviat.
ostres fa riure pero es serio. Cuidat.
Sols que et trobis més bé. Les casualitats son les que son. m'alegra haver encertat en tal dia i sense saber-ho. Felicitats de nou. Moltes felicitats. Tens un amic que et segueix. Anton.
Vinga, que de segur que en un tres i no res comença a millorar eixe braç!!! Però de moment ja saps el que toca, eh?

Una abraçada!
Moltes gràcies, Anton. Una abraçada.

Sí, Ainalma, toca fer bondat, ja ho sé. I creu-me que en faig, de debò. Enfila bé la tardor, que fa molta pujada! Besets.
Què? Què et va dir el metge? Ja estàs millor?

2 setmanes fent bolets? a on s'ha de signar???

MUAK
Que paciència i a poc a poc, Bimbonocilla, però em vaig trobant millor. Gràcies. Un petó.
Segur que ben aviat podras fer anar la mà com si res. Un conte bonic ;)
Ara sí que sembla que la cosa comença a donar el tomb, Somiant la lluna. Gràcies. Un petó.
He contestat al teu comentari al meu bloc. Allà et parlo del R. globber. Si vols mirar al meu bloc un post del dia 20 juliol 08 hi ha CARN DE PRESSEC,CARN DE VIDA. una poe. relacionada. Anton.
Com va la ma?
Que tinguis un dia ple de bones notícies i et regalis i ens regalis contes, històries , fantasies i lletres!!!
En saps molt i mira...m'has donat una idea amb això de l'amnèssia ;)))
De seguit que pugui m'hi passo, Anton. Moltes gràcies. I la mà força millor! Una abraçada.


Gràcies, Joana. Vigila que els bolets ja s'acaben... ;)) Un petó, maca.