Festa major

dijous, 31 de juliol del 2008

FESTA MAJOR DE TU

Mil banderes de ginesta
guarneixen el meu terrat.
El dissabte ha fet neteja.
El diumenge campaneja
dins el cel esbatanat.

És festa perquè ets bonica,
i el món, tot sencer, somriu.
Se sent, qui sap on, musica
d'un envelat de l'estiu.

És festa perquè t'estimo
i em perdo dins els teus ulls
i, dintre els teus ulls, camino
pels negres carrers curulls

de gent que riu i que canta
mentre balla la geganta
mig princesa, mig pagesa,
dins un blau de festa encesa,
amb el sol per tamborí.

És festa perquè m'estimes.
Cada balcó té un domàs.
Poms de clavells a les cimes
dels plàtans i els campanars.


He volgut començar amb aquest poema de Jordi Sarsanedes, un gran poeta poc conegut, a tall de petit homenatge. Comença oficialment la festa major. Vilanova esclata de festa, de llum i de color, de música de gralles i sacs de gemecs, d'olor de pólvora. Retrobarem els gegants i els nans, els dracs i els diables, les mulasses, veurem passar els balls i patirem amb els bordegassos. Seran set dies intensos que culminaran dilluns a la nit amb el castell de focs i dimarts amb la cercavila del vot del poble a la Mare de Déu de les Neus, patrona de la vila. Acabarem cansats, feliçment cansats. Què us hi animeu?

Etiquetes de comentaris: , ,

 
escrit per fada a les 9:24, |

20 Comentaris:

Festes que oloren a estiu!
M'agraden!
Petons!
Ai que be!!!
Res millor per començar les meves vacances...
Alegria.... que és Festa Major... Alegria... que és Festa Major!!!!!
Tiruliruliluli..., tirulirururoooo!!!!

Petonets!
visca!!!! La veritat és que es nota en l'aire... Aquest matí m'he fixat que ja han penjat els vanos als carrers i el cartell de la festa d'enguany m'agrada molt. Festa! :))
Visca la Festa Major! Gaudeix-la i sigues feliç!
Fa molts anys n'havia passat alguna a Vilanova... Quins records!
Petons, maca!
Aii totes els festes majors haurien de ser a l'estiu, perquè les que t'agafen al maig quan justament tens exàmens no m'agraden gaire! :(

Gaudiu-les!!!!
Ei! t'anava a preguntar com van les classes d'italià i resulta que són festes... Canvio de tema!!! Moooolt bones festes, i que en gaudeixis tantissimo (ai, se m'ha escapat ;))
Veuré Vilanova en festes, veuré vilanova en festes... Iuuuuu!!!!!
Espero que els Bordegassos no us facin patir massa, i qua assoleixin els objectius. Si no estiguéssim de vacances castelleres, segur que vindríem a fer bons castells.
va, a deixar-se anar una mica.... a ballar, a cridar, a desfogar-se!
bona festa major!
Ja ho crec, Bimbonocilla!

A veure si ens veiem per la Rambla, Eli!

La festa es nota a l'aire, Nimue. I no et descuidis el vestit blanc. B7s.

Doncs, ja ho saps, Rita, Vilanova està on sempre. Torna sempre que vulguis, però avisa, eh? :)

Tens raó, Laia. Qualsevol dia sortirà algun decret en aquest sentit, ja veuràs.

Les classes d'italià van prou bé, Aguarelix. He tret un 7,5 del meu primer examen. Està molt bé, oi? Ara deixarem les classes durant una setmana i després hi tornarem. Si vols festa major, ja saps on som!

D'aquí a no res, Ainalma. Ha començat el compte enrera.

A quina colla estàs, Xexu? A veure si algun cop coincidim en una diada castellera!!

De jove havia anat al ball de les set hores, Estrip, però ara em limito a la franja més aviat infantil, que vol dir anar a dormir sobre la una de la matinada. ;))
auuu! molt bona festa major! gaudi-la força i ja ens contaràs! petonets i ens veïem durant l'agost!
Oléééé!!! Felicitats per l'italià! I també a la Nimue, perquè he sentit i m'han dit que ella hi va tenir una micona a veure... ;))
A l'estiu cada dia hauria de ser Festa!
Bones festes i aprofita!
I tant que m'animo prendrem un cafeto?
Al meu poble també estem de festa des de divendres...ja no m'aguanto...ara, ni tenim gegant i res d'això, música i prou...bona festa!
A veure si és veritat, Esther! Petonets.

Gràcies, Aguarelix. Sì, Nimue è la mia professoressa. Una abraçada.

També van bé els dies de descans, Joana! Petonets.

Si véns, avisa, Striper. Ara, t'adverteixo que estic en pla familiar full time! Petons.

Afluixa, Zel, que queda molt d'estiu encara! Petons.
Ara fa un parell d'anys que no puc passar-m'hi, però guardo grans records de les festes de Vilanova. La música, la platja, l'ambient, tot. Gaudeix-ne!
No m'estranya, Vafalungo. És una de les millors. Visca la Festa major de Vilanova i la Geltrú! Petonets i si algun any t'animes atornar, avisa!
Aquest post m'ha fet recordar la meva infància perquè tinc un cosí germà que viu a Vilanova i la Geltrú i de petita anava allà a gaudir de les comparses. Encara recordo els tips que jo em feia de caramels... Petons
Other annual lectures are the Croonian Lecture, the Goulstonian Lecture and the Bradshaw Lecture.
Once a year, traditionally on St Lukes Day, a Fellow is appointed to deliver the Harveian Oration to the assembled college in memory of William Harvey. The oration seeks to honour the founders and benefactors of the college and encourage a spirit of experimentation amongst the members.
mauritius holiday

furniture directory